In stil verdriet...

Lieve stippel, vrolijke vlekken vriend, ouwe kroelkont, je was een super moeder en een nog veel geweldigere huishond. 


Altijd stond je al kwispelend met je hele achterlijf te wachten tot we binnen stapte. Het maakte jou niet uit hoe lang ik m'n gezicht al niet meer had laten zien, je was altijd even blij als je me weer zag. Dat toonde je dan door me een grondige wasbeurt te geven, waar ik de slappe lach van kreeg (wat voor jou aanleiding was om nog fanatieker aan de slag te gaan). 


Jou maakte het niet uit dat ik 4 nieuwe mensen mee na "huis" nam. Je verwelkomde ze alsof ze je ze al jaren kenden. Ook hun kregen die wasbeurt, want jij zorgden nu eenmaal zo graag voor alles en iedereen.


Jou bewogen leven begon al vroeg. Geboren als dochter van onze Raffie. Verwelkomt als stiefzusje van Bo maar uiteindelijk kwam je al veel te jong weer terug bij je moeder in huis. Waar er besloten werdt dat je nooit meer weg zou gaan. 

Vrolijke stippel met je oneindige energie. Wat ging je toch altijd graag mee en het maakte je niet uit waar heen of hoe lang. Als je maar met de baas mee mocht. 


Wat bracht je ons ongelofelijk veel gestippeld geluk toen je in 2013 moeder werdt van 7 witte dondersteentjes. En wat was je een kei van een moeder. Nooit had je genoeg van het zorgen voor je kinders. Slapen deed je toen haast niet. Had je geen tijd voor, jij moest en zou zorgen voor je kleine grut. Pas als het baasje bij je kwam zitten, je over je kop aaiden en je zei dat het goed was. Dat wij wel even zouden opletten zodat je even slapen kon, pas dan deed jij even je ogen dicht. Tot dat er ook maar 1 pup een zuchtje, kreuntje of piepje maakten want dan stond jij meteen weer voor ze paraat.


In het bijzonder bracht je ons Nicky. Nicky die door toe doen van mijn lief naar mij vernoemt is. Nicky is namelijk speciaal. Nicky is doof en het schijnt lieve Sam, dat ik ook nooit luister en dus besloten ze deze naam aan jou dochter te schenken. Jou dochter die volgens de rasvereniging niet in leven blijven mocht. Want schijnbaar lieve Sam, had jou lieve dochter volgens de rasvereniging geen recht van leven om de simpele reden dat zij doof is. Natuurlijk, hebben we daar niet naar geluisterd! 

Wat waren we boos hé Sam en het leek alsof jij het begreep, want je hebt samen met de baas je dochter super goed opgevoed! 


Lieve meid, wat heb jij gestreden toen je ziek werdt. Je bleef er vrolijk onder. Voelde je schuldig toen het allemaal niet zo lekker meer ging. Het geeft niet lieve vlek maar ik zag het verdriet in je ogen. 


Lieve Sam, er zijn zoveel fijne herinneringen aan jou maar geen woorden om ze te omschrijven. Het is een leegte in ons hart. Lief vlekje, met je uitgelopen mascara wat missen we je vreselijk. Maar het is goed zo meisje. Jij hebt je strijd gestreden en dat heb je met bewonderingswaardig veel kracht gedaan. 


Ga maar meisje, rust in vrede. En als je daar dan boven bent ben je weer veilig samen bij je vriendinnetjes. Bij Mandy, Spickel, Magic, Scarlett, Jelle en niet te vergeten bij jou stiefzusje Bo. Lief meisje van ons ze zullen je opvangen. En wij... Wij zullen jou missen in stil verdriet. En zullen elke nacht naar de hemel kijken om jou ster te zien stralen. 


Ik, of nee... Wij, houden van jou Sam en zullen je nooit vergeten. 


"Een ster aan de hemel, 

Een parel op m'n wang,

Een glinstering in m'n ogen,

En voor altijd in ons hart" 

Raffies Shadow Twinkeling Sam 

11-03-2006   -   31-01-2018 

Lieve pa en ma, ontzettend veel sterkte met het verlies van jullie maatje, van jullie zorgen kindje. 

Er zijn geen woorden die troost bieden bij het verliezen van een deel van de familie. Geen knuffels die wonden kunnen helen, geen tranen die de pijn weg doen vloeien, niks wat ik doen kan dan een luisterend oor bieden. 

Maar lieve ouwe lui van mij. Ik ben ontzettend trots op jullie. Wat jullie voor Sam gedaan hebben in haar oneerlijke strijd is met geen pen te beschrijven. Jullie hebben de wereld laten zien dat een hond niet zomaar een hond is maar een deel van het gezin. Ik weet dat Sam dit ook zo ervaren heeft. Ze heeft een heel mooi leven bij jullie mogen hebben. En daar ben ik jullie dankbaar voor! 

Sterkte lieve mama en papa in gedachten ben ik constant bij jullie ❤ 



Ook wil ik dierenkliniek Sleeuwijk bedanken voor de goede zorgen. Voor het altijd klaar staan, voor het altijd helpen, steunen. Voor de oneindige interesse en voor alle telefoontjes die jullie hebben gepleegd zonder dat jullie daar verplicht toe waren. Een kliniek waar vele klinieken nog wat van leren kunnen. Bedankt voor jullie betrokkenheid.